ervaring_20

Voorbereidingsjaar

Werken in Malawi Wij zijn Jorrit en Hilde en stichting Filemon heeft ons ondersteund in de periode dat we ons voorbereidden op onze emigratie naar Malawi. Toen we gevraagd werden om op Matunkha Centre aan de slag te gaan hebben we een jaar de tijd genomen om ons goed voor te bereiden: cursussen, Bijbelschool, container inpakken en andere regelzaken. De voorbereidingen waren slecht te combineren met ons werk en daarom moesten we onze banen opzeggen. Toen we die keuze hadden gemaakt, merkten we dat dit door God gezegend werd. Een van de eerste zegeningen is zeker ook de financiële ondersteuning geweest. Mede dankzij stichting Filemon hadden we genoeg financiële middelen om ons gezin te kunnen onderhouden. Daardoor konden we ons echt focussen op dat wat belangrijk was: goed toegerust op pad gaan.

Het voorbereidingsjaar heeft ons geholpen om snel te kunnen aarden in onze nieuwe werkomgeving. Daarnaast heeft de geestelijke toerusting in dat jaar ons geholpen om in Malawi het evangelie uit te kunnen delen. Elke dag bezig zijn met het uitdelen en voorleven van God's Woord is niet gemakkelijk. Mede door ons voorbereidingstraject in Nederland hebben we veel kunnen leren over de dingen waar we nu dagelijks mee te maken hebben. Inmiddels zijn we al weer drie jaar op Matunkha aan het werk. We hopen nog een lange periode hier actief te mogen blijven.

Page Tools