Opvang voor verslaafden op Bonaire

Dopen in de zee Steven is naar Bonaire geweest. Dit is zijn verhaal: “Het werk waar Stichting Filémon mij in heeft ondersteund is groepswerk bij Stichting Krusada. Dit is een christelijke opvang voor verslaafden op Bonaire waar gewerkt wordt aan een verslavingsvrij bestaan. Ik zou voor 11 maanden werkzaam zijn bij Krusada maar door knokkelkoorts heb ik uiteindelijk maar 7 maanden kunnen werken en ben na 9 maanden naar Nederland teruggekeerd. Ik heb zelf enorm veel geleerd tijdens mijn periode op Bonaire. In de periode dat ik er was zat Krusada krap met personeel en ik heb dus ook echt iets kunnen toevoegen aan hun werk. Ook heb ik door het groepswerk veel contact gehad met de gasten en ben ik getuige geweest van Gods werk in hun levens. Gebroken levens worden hersteld en dat is bijzonder!

Stichting Filémon heeft mij niet zozeer geholpen met het besluit om te gaan, maar meer
om er te blijven. Gebouw voor een missie Gedurende mijn verblijf schommelden mijn inkomsten door giften nogal en op een gegeven moment werd het moeilijk om mijn kosten te dekken. Vanaf toen werd ik ondersteund door Stichting Filémon en heb ik mijn werkzaamheden op Bonaire voort kunnen zetten. Ook na terugkomst in Nederland werd ik nog enkele maanden ondersteund om hier weer te kunnen opstarten.

Mijn tijd op Bonaire heeft mij enorm doen groeien op persoonlijk en geestelijk vlak. Zonder de steun van Stichting Filémon had ik wellicht eerder terug moeten keren. Het is denk ik heel waardevol geweest om op deze leeftijd al een periode werk voor de Heer gedaan te hebben. Dit vergeet ik nooit en de kans bestaat dat ik in de toekomst weer de zending in zal gaan. Iets wat ik zeker geleerd heb is dat als ik elke dag dicht bij de Heer blijf, ik vanzelf
Zijn wil ga ontdekken. Voor nu is dat eerst mijn studie afmaken.“